Kılavuz
GithubGüncellemelerKayıt Ol
  • Muhasip'e Genel Bakış
  • Nasıl Başlamalıyım?
  • Ön Muhasebe
    • Cariler
      • Cari Detay
        • Cari İşlemleri
          • Cari Borçlandırma
          • Bir Cariye Karşı Borcu Muhasip'e İşleme
        • Cari Bilgilerini Güncelleme
        • Aktarma ve Yazdırma İşlemleri
        • Cari Hesap Ekstresi
      • Cari Kartı Oluşturun
        • Carileri Manuel Olarak Muhasip'e Kaydetmek
        • İçeri Aktarma Yoluyla Carileri Muhasip'e Kaydetmek
    • Satışlar
      • Satış Listesi
        • Satış Filtreleme
        • Satış Faturalarını Aktarma ve Yazdırma
      • Satış Faturası Oluşturma
      • Satış Faturası İşlemleri
        • Fatura Güncelleme
        • Fatura Gönderme
        • Fatura Yazdırma
        • Fatura İptal
        • E-fatura/ E-arşiv Fatura İptal ve Düzenleme
    • Alışlar
      • Alış Listesi
        • Alış Faturalarını Aktarma ve Yazdırma
      • Alış Faturası İşlemleri
      • Alış Faturası Oluşturma
    • Fatura İşlemleri
    • Finans
      • Nakit Akışı
        • Kasa ve Bankalar
        • Kasa Oluşturma
        • Bilgi Güncelleme
        • Kasalar Arası Transfer
      • Çek/Senet Yönetimi
        • Çek/Senet Girişi
    • Raporlar
      • Gün Sonu Raporu
      • Kasa Raporu
      • Alacak Listesi Raporu
      • Borç Listesi Raporu
    • Çalışanlar
      • Yeni Çalışan Ekleme
      • Maaş Takibi
        • Personel Avans, Maaş İşleme
        • Ödeme İşleme
      • Çalışan Bilgilerini Güncelleme
      • Çalışan Arşivleme
      • Aktarma ve Yazdırma
    • Stok
      • Yeni Hizmet/Ürün Ekleme
      • Stok İşlemleri
  • Modüller
    • Sanal Pos
    • E-Banka
      • Banka Hesap Hareketleri
        • E-Banka Filtre
        • Fatura Otomasyonu
      • Banka Entegrasyonu
        • Başvuru Süreci
        • Hesap Entegrasyonu
      • Banka Formları
    • E-Fatura
    • GİB E-Arşiv
    • Kısa Mesaj
  • Otomasyonlar
    • Otomasyonlara Başlarken
    • Tetikleyici
    • İş Akışı
  • Sistem Ayarları
    • Hesap Bilgileri
      • Müşavir Ofisiniz
      • Destek İzni Açma
    • Tanımlamalar
    • Kullanıcı İşlemleri
    • Yazdırma Ayarları
    • Tekrar Şablonları
    • Api Anahtarı Oluşturma
  • İpuçları
    • Güncellemeler
    • Kısayollar
  • Kişisel Bilgiler
Powered by GitBook
On this page
Edit on GitHub
  1. Ön Muhasebe
  2. Alışlar

Alış Faturası Oluşturma

Giderlerinizi takip etmek, dilediğiniz zaman kontrol etmek ve giderlerinizi belgelemek için "Alış Faturası" oluşturmanız gerekmektedir.

Alış Faturasını;

1.Giderler ekranından Gider İşle’yi kullanarak,

2.Ekranınızın üst kısmında bulunan hızlı işlemlerden Alış Faturası’nı tıklayarak,

3.Oluşturacağınız faturadaki cari daha önce Muhasip’e kaydedildi ise ilgili cari ekranından Fatura Oluştur’a tıklayarak oluşturabilirsiniz.

Bu adımların herhangi birini takip ettiğinizde Yeni Fiş/Fatura ekranına yönlendirilirsiniz. Bundan sonra gerçekleştireceğiniz işlemlerin herbiri birbiriyle aynıdır. Şimdi giderler ekranından yeni fiş/fatura nasıl oluşturulur birlikte inceleyelim.

1.Muhasip hesabınıza giriş yapın.

2.Yan menüden Giderler bölümüne gidin.

3.Ekranınızın sağ üst kısmında bulunan Gider İşle butonuna tıklayın.

4.Yönlendirildiğiniz Yeni Fiş/Fatura ekranında Genel Bilgiler alanını doldurun.

  • Oluşturacağınız fatura daha önceden Muhasip’e kaydettiğiniz bir cari ise Tedarikçi alanına Tedarikçi Ünvanı veya VKN ile arama yaparak ilgili cariyi seçin. Değil ise cari ünvanını girdikten sonra Yeni butonuna tıklayarak cari bilgilerini doldurabilirsiniz.

  • Fatura Düzenleme ve Vade Tarihi bilgisini girin.

  • Oluşturduğunuz faturayı benzer faturalarla bir kategori altında toplamak ve bu şekilde saklamak istiyorsanız Fatura Kategorisi kısmını doldurun. Bu kısımdan daha önce oluşturduğunuz kategorilerden birini seçebilir, yeni kategori eklemek için kategori adını yazdıktan sonra “Oluşturmak İçin Tıkla” seçeneğini kullanabilirsiniz.

  • Türk Lirası dışında bir para birimi kullanıyor iseniz Döviz Cinsi alanını güncelleyiniz.

  • Daha sonrasında fatura açıklamasına göre filtreleme yapabilmek ve oluşturduğunuz faturayı kolay anımsamak adına Açıklama alanını doldurun.

6.Fatura Kalemleri alanını doldurun.

  • Hizmet /Ürün alanından daha önceden kaydetmiş olduğunuz kalemleri seçebilirsiniz. Yeni bir ürün oluşturmak için Muhasip’te daha önce kullanmadığınız bir ürün ismini kullanmanız yeterli olacaktır.

  • Miktar, Birim, Birim Fiyatı, Vergi alanlarını doldurun.

  • Oluşturduğunuz fatura kalemine Açıklama veya İndirim eklemek için ekranın sağ kısmında yer alan mavi ok ikonuna tıklayıp yapmak istediğiniz işlemi seçin. Burada birden fazla seçim yapabilirsiniz.

  • Açılan pencerede ilgili alanları doldurun.

  • Oluşturduğunuz faturaya yeni bir fatura kalemi eklemek için Yeni Satır Ekle butonuna tıklayın.

  • Stok takibi için ayrıca kayıt oluşturmak istemiyorsanız Fatura Kalemleri alanının sağ üst köşesindeki Stok butonunu aktif hale getirin.

7.Ekranın sağ üst kısmında bulunan Kaydet butonuna basın. İşleminiz başarıyla tamamlanmış olacaktır.

PreviousAlış Faturası İşlemleriNextFatura İşlemleri

Last updated 1 year ago